torsdag 7. mai 2009


Catering til en bredere demografisk lønner seg for Nintendo rangert nummer seks i Rykte Instituttets 2009 listen av verdens mest anerkjente selskaper. Hvor Microsoft og Sony falle? Den Omdømme Institute utgir en årlig rapport som ser på hvordan den offentlige priser 1000 selskaper i over 20 kategorier industrien og mer enn 25 land. Rapporten ser på mange sider av bedriftens omdømme, fra ytelse og produkter til innovasjon og statsborgerskap i bestemme omdømmet til enhver bedrift. Mens selskaper som Ferrero, Ikea, og Johnson & Johnson toppen av listen, Nintendo gjør et sterkt viser i sine første år av valglokale, som kommer inn i nummer 6, rett ovenfor Christian Dior. Så hvordan gjorde de andre konsoll produsenter gjøre? Microsoft tar opp nummeret 30 punkt på listen, opp 7,53 poeng verdt Pulse score, som Rykte instituttet bruker for å måle omdømme. Samtidig Sony tar opp bak som nummer 126, ned 5,78 poeng fra året før. Selvfølgelig faktor å huske på her er at Nintendo's hovedfokus er spill, mens Microsoft og Sony blir bedømt fra flere forskjellige vinkler. Fortsatt en imponerende Viser fra Nintendo, virkelig markere hvor effektive kampanjene deres er å beile utradisjonelle spillere. Legge til at de er bare helt gaming-sentriske selskap innenfor topp 200 bare gjør liste så mye dypere.

Ingen kommentarer: